Tuesday, September 17

DiGi Roaming !


Assalamualaikum .

Kepada sesiapa yang selalu travel overseas mesti korang amat memerlukan data roaming yang murah dengan kualiti yang bagus . Tanpa data roaming bil telefon korang boleh meningkat sehingga ribuan ringgit so aku cadangan korang untuk membuat research terlebih dahulu mengenai data roaming sebelum travel ke mana – mana supaya xdela membebankan korang apabila pulang dari travel dek kerana bil telefon yang mencecah ribuan ringgit !

Kita semua tidak asing lagi dengan rangkaian telco DiGi yang telah lama memberikan perkhidmatan yang terbaik dalam dunia komunikasi . Telco DiGi juga ada menyediakan data roaming yang sangat worth it . Setiap penggunaan data 3MB dan ke atas akan di cas flat rate iaitu RM32 / RM36 / RM56 untuk sehari. Selain itu , untuk penggunaan dibawah 3MB , korang akan di cas seperti berikut :

RM10.66/MB dengan 10kb cas untuk RM32/sehari
RM12/MB dengan 10kb cas untuk RM36/sehari
RM18.66/MB dengan 10kb cas untuk RM56/sehari


Korang mesti tertanya - tanya macam mana pengiraan untuk 1MB kan ? Mudah saja , caranya bergantung pada pengguna itu sendiri . Sebagai contoh , 1 gambar bersamaan dengan 60kb so 15 gambar bersamaan dengan 1MB . Contoh lain pula seperti , setiap 1 mesej bersamaan 1kb so korang boleh hantar atau terima mesej sebanyak 1000 mesej melalui WhatsApp without attachment for 1MB .

Kalau korang masih risau bil telefon korang akan melambung tinggi setinggi KLCC , korang boleh aktifkan data roaming abroad dekat mana mana branch DiGi so dia takkan cas melebihi maximum kapasiti dalam sehari . Usah bimbang usah ragu sebab korang hanya akan di cas berdasarkan kapasiti penggunaan korang . Misalnya , kalau korang guna data sebanyak 1MB so korang just bayar sebanyak itu saja . ‘ Pay As You Use ’ ! 

Bagi aku data roaming ni sangat penting untuk traveller sebab dengan data roaming korang boleh update status Facebook , share gambar percutian korang di Instagram , boleh tolong korang cari direction dengan Google Maps , check email , dapat membantu korang mengetahui currency exchange , weather forecast dan yang paling penting language translation ! 


Tambahan pula , kalau korang aktifkan DiGi roaming dengan tanpa had langganan pada harga RM32 sehari , korang boleh send sebanyak mana WhatsApp yang korang nak instead of korang guna SMS yang lagi mahal untuk 1 SMS . DiGi roaming ini juga bukan saja boleh digunakan di smartphones tetapi di laptop dan juga tablet pun boleh diguna pakai . AMAZING ! Sangat berbaloi kalau korang travel dengan menggunakan DiGi roaming yang hanya RM32 sehari . Untuk maklumat lanjut korang boleh layari ;


* Sponsored Post



No comments:

♥ Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ © 2014 | Best view with Google Chrome ♥