Tuesday, July 3

Astro - On - The - Go !


Assalamualaikum .

Pada 23 Jun 2012 yang lepas aku telah menghadiri satu party iaitu Party Astro - On - The - Go di The Pool Jalan Ampang . Selepas berjaya menyiapkan assignment Criminal , maka aku dengan sepantas Lamborghini Aventador terus memecut kereta dari Shah Alam menuju ke The Pool Jalan Ampang yang mengambil masa selama 30 minit untuk sampai ke destinasi yang dituju . Seperti biasa , sebaik sahaja sampai harus lah menangkap gambar bersama -sama dengan rakan blogger yang lain : )


Ladies and gentleman , ececeyyy ! Seperti sedia maklum , Astro On - The - Go dilancarkan untuk memudahkan kita semua menonton Astro walau di mana juga kita berada dengan hanya menggunakan smartphone , tablet , android ataupun laptop . See , betapa Astro sangat menghargai semua pelanggannya yang budiman sampai sanggup memudahkan kita semua dengan mencipta satu applikasi yang awesome !


Yang paling mencuit hati dan sanubari aku tentang Astro - On - The - Go ini ialah korang hanya perlu bayar mengikut kadar kekerapan korang menonton sahaja . In other words , pay per view ! Kemudian , korang juga masih boleh menonton mana - mana channel yang korang tertinggal dengan pilihan tajuk tempatan atau antarabangsa . Bukan itu sahaja , malah terdapat 11 channels yang akan membawa korang berita - berita terbaru dan terhangat , program pendidikan , hiburan , kartun , cerita dari Korea dan banyak lagi yang super - duper - buper - muper amazing ! If you know what I mean *wink wink



Dekat sini aku akan tunjukkan dekat korang TIGA langkah yang cukup senang dan mudah untuk korang follow dan menikmati kemudahan applikasi Astro On - The - Go ini . PLUS , bermula dengan hari ini sehingga 31 Ogos 2012 tiada sebarang charge yang akan dikenakan . FREE TRIAL dude !
  1. Korang pergi dekat www.astro.com.my dan klik pada button ' Register ' di bahagian atas kanan untuk buat username ( Astro ID ) korang .
  2. Selepas korang dah buat username ( Astro ID ) , untuk sambungkan Astro Smart Card korang pula , korang kena klik dekat button ' Link ' untuk access Astro On - The - Go program dan channel daripada pakej yang korang langgan . Sebelum tu , korang kena log in dulu .
  3. Kemudian korang boleh pergi ke www.astro.com.my/onthego dan log in dengan menggunakan username ( Astro ID ) korang masing - masing dan berseronoklah dengan aplikasi Astro On - The - Go dalam tablet atau smartphone korang , dan yang penting korang kena download Astro On - The - Go app ini daripada App Store terlebih dahulu : )

Walaweyyy , kalau weekend lepas tiada rezeki aku untuk dapatkan handphone Samsung S Advance dekat event DiGi Juara Internet , mana tahu untuk kali ini nasib aku bertuah . Tuah ayam nampak dikaki , tuah Hanis Nasuha siapa yang tahu : p Kalau aku menang dalam contest ni , tak lain dan tak bukan every time I got stress when I read all the cases , I will switch on my Astro - On - The - Go wherever I go to release tension ! Sebelum terlupa ,  aku ingin sertakan beberapa links bagi memudahkan korang untuk mendownload aplikasi yang cool ini .
  1. Download untuk keluarga  Steve Jobs @ Apple :  iPad & iPhone
  2. Download untuk laptop dan komputer : Web
  3. Download untuk keluarga android : Coming Real Soon



Kalau korang perasan semua blogger mengenakan jersey untuk party kali ini . Ianya disebabkan dress code untuk party Astro On - The - Go ini ialah your favorite football jersey . Well , al - maklumlah aku ni kan kelab - kipas - kerikil Chelsea dan Barcelona so untuk party Astro On - The - Go aku memilih untuk menyarungkan jersey Barcelona .

Dan mengenakan dengan turquoise jacket yang dibeli di HijabNurKasih + maroon tudung daripada Tudung Aidijuma - cetusan IDea Datin Norjuma + turquoise backpack daripada Charles & Keith . Bliss ! Nampak tak betapa aku semangat untuk pergi ke party ini sampai sanggup membeli itu dan ini . Bukan apa , selalu pergi ke court dressing hitam dan putih sahaja . Thanks to Nuffnang and Astro for this cheerful partyyyy !

* P / S : Take Astro with you , wherever you go !



No comments:

♥ Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ © 2014 | Best view with Google Chrome ♥