Thursday, June 28

Robbie Fowler !

Assalamualaikum .

This guys is Robbie Fowler . LOL ! : ) He's the greatest Liverpool striker in modern era . Aisehmann . cukup - cukup sudah , aku bukan kelab - kipas - Liverpool okay . Al - kisahnya begini ya kawan - kawan , pada 17 dan 18 Jun yang lepas aku dan  Mira pergi event Get Your Game On At Genting with Robbie Fowler . Motifnya untuk menonton perlawanan di antara Portugal vs Netherlands dan Germany vs Denmark bersama - sama dengan Robbie Fowler .

Disebabkan event kali ini tidak disediakan bas maka aku dan Mira decide untuk naik ke Genting Highlands dengan menaiki Bas Express kerana kosnya lebih murah dan jimat berbanding drive kereta sendiri . Buat julung - julung kalinya dalam sejarah Wadik follow aku pergi event . Habis sahaja rugby tournament Wadik dekat Terengganu pada hari Sabtu , Wadik terus bergerak pulang ke Shah Alam .

Sekitar pukul 1.00pm hari Ahad , kitaorang naik Komuter dari Batu Tiga menuju ke KL Sentral . Bas Express dari KL Sentral ke Genting Highlands hanya RM4.30 seorang . Tapi Bas Express ni tidak sampai ke puncak sebab dia akan drop korang dekat Skyway Station dan korang akan menaiki Skyway untuk ke puncak dengan harga RM6 seorang .

Selesai check - in hotel di First World Hotel , kitaorang berempat pergi ke Resort Cafe @ Restaurant Kampung untuk makan malam yang terletak di Hotel Resort dengan menaiki shuttle bus . Mira bawa Mr. Bignose dia dan aku bawa Wadik so senang untuk kitaorang tukar bilik ( lelaki - lelaki , perempuan - perempuan ) . Walaweyy ! Makanan dia superB delicious ! ! No joke , no drama . Kalau korang pergi Genting , korang wajib makan dekat Resort Cafe @ Restaurant Kampung yang terletak di dalam Hotel Resort .

Selepas menikmati hidangan makan malam yang lazat lagi enak , sesi penyampaian hadiah dilakukan . Sudah terang lagi bersuluh Wadik ni kelab - kipas - tegar - Manchester United dan aku kelab - kipas - kerikil - Chelsea tapi bila lagenda bola sepak depan mata kepala badan sendiri siapa yang tak teruja kan ? Dah tak kira beliau dari kelab yang mana , janji legend ! Tahap excited aku memang di tahap puaka dua - puluh - lapan - tingkat . So hadiah dia kitaorang dapat t - shirt yang di tandatangani oleh Robbie Fowler .

Habis sahaja sesi penyampaian hadiah , kitaorang berempat bersama - sama dengan Kak Anne dan Darkbatman bergegas pulang ke First World Hotel dengan menaiki shuttle bus untuk berehat sepuas - puasnya . Tepat pukul 2.00am , dengan mata seberat tiga - puluh - satu - tan , aku gagahkan juga untuk ke Genting International Show Room ( GISR ) bagi menyaksikan dua perlawanan bersama Robbie Fowler . Perlawanan yang berlangsung pada pagi itu ialah di antara Portugal vs Netherlands dan Germany vs Denmark

Kitaorang ditempatkan di Superior Deluxe Room yang berada di tingkat 24 Tower 2 . Serius First World Hotel ada beribu - ribu bilik dan dibahagikan kepada dua tower . Seawal pukul 10.00am kitaorang dah check - out hotel . Dari First World Hotel kitaorang ke Skyway Station dan menaiki Bas Express untuk ke KL Sentral dan pulang ke Shah Alam semula dengan menaiki komuter untuk turun di Stesen Batu Tiga .  Thank you to Nuffnang and Resort World Genting for this AMAZING event !

Unknown said...

rinduuuuuuuuuuuuu.... nak pergi lagi!!

Hanis Nasuha said...

InsyaAllah ada rezeki kita pergi lagi Mira :)