Thursday, December 1

Doaku Untukmu Kekasih


Assalamualaikum .

Ya Rabbul Ariffin ,
Tuhanku , seandainya telah kau takdirkan dia milikku , tercipta buatku ,
Dekatkan lah hatinya dengan hatiku ,
Tetapkan lah kemesraan antara kami ,
Agar kebahagian ini kekal abadi .

Ya Muhaimin ,
Dan Tuhanku ,
Seiringkan lah kami mengharungi hidup luas ini , 
Ke tepian yang sejahtera .

Ya Rabbul Fatihin ,
Tetapi Tuhanku yang maha pengasih ,
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku ,
Bawalah dia jauh dari pandanganku ,
Luput dari ingatanku ,
Dan pelihara lah aku dari kecewa .

Ya Rabbul Izzati ,
Serta Tuhanku yang maha mengerti ,
Berikan lah aku kekuatan melontar bayangannya ke dada langit ,
Hilang bersama senja nan merah , 
Dan gelap pekat awan ,
Agar aku bisa bahagia ,
Walaupun tanpa dirinya .

Ya Rabbul Quddus ,
Dan Tuhanku ,
Biar sekuat mana aku menyintainya ,
Aku pohon agar Tuhanku melenyapkan perasaan ini ,
Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku .

Ya Rahman Ya Rahim ,
Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku ,
Kupohon agar takdir memperkuatkan kasihku padanya ,
Selagi tidak melebihi kasihku pada-Mu .

AMIN YA RABBAL ALAMIN



No comments:

♥ Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ © 2014 | Best view with Google Chrome ♥