Friday, November 25

Hi Penipu :)


Assalamualaikum .

Trust is like an eraser . It gets smaller and smaller after every mistake . Kata orang kalau nak menipu or hiding something jangan sampai memalukan diri sendiri . Even ada yang cakap tipu sunat or menipu untuk kebaikkan itu tak salah but for me daripada menipu it's much better kalau cerita benda yang sebenar . 

Memang betul sometime kita mengambil langkah untuk menipu demi menjaga hati orang lain tapi pernah tak terfikir bila kita mula menipu dalam sesuatu perkara dan kita akan terus menipu untuk menutupi perkara yang kita tipu itu tadi . Get it ? You don't get anything just wasting your time malah dapat dosa lagi sebab menipu . Then nak kena minta maaf lagi dengan orang yang kita tipu tu . Haihhh , really complicated . Ini lah yang dinamakan tak ada penyakit cari penyakit .

Rasanya tak perlu pun menipu . Lebih memalukan lagi apabila yang kena tipu dah tahu perkara sebenar dan yang menipu masih menegakkan benang yang basah . Ambil bantal tutup muka then terus meyorok bawah selimut doh . Serius tak bertamadun . Pardon everyone , I won't allow anyone to step on me . You already know right , what you give you get back . 

I really appreciate when people tell me the real story without hiding something . Walaupun kebenaran itu selalunya memeritkan hati , meremukkan jiwa dan raga , memusingkan kepala otak tetapi martabatnya jauh lebih bernilai daripada kita menipu orang . Mungkin pada asalnya niat kita sangat mulia demi menjaga hati orang lain or any reason but please penipuan itu jauh lebih menusuk , menikam bahkan mencincang hati kita . Tongues may deny but heart's don't lie . 

* P / S : Treat yourself as a person of value . 



No comments:

♥ Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ © 2014 | Best view with Google Chrome ♥