Wednesday, April 20

Kesilapan Sendiri , Malu Sendiri !


Assalamualaikum dan selamat petang .

Apa bagus sangat perangai Isnin depan nak mid term hari ni online lagi . Anyway , semalam pergi kelas kena halau drive sendiri . But actually before this dah pernah drive pergi meronggeng just tak pernah bawa pergi kelas je . Disebabkan semalam kelas pagi dan petang so dah kena bebel sebab ada lesen and kereta tapi still tak nak drive

Dengan hati yang punahnya aku pun ambil lah kunci kereta mondok dengan niat dan azam yang cukup baik untuk pergi menuntut ilmu . Dah la first time drive pergi kelas then baru keluar dari jalan rumah nak masuk jalan besar kereta dah bersusun rupa semut terjumpa manisan . Sabar punya sabar sampai la dekat student park . Lebih kurang 50 minit juga la

Disebabkan rushing gila then aku dengan bangganya terus parking lorong yang paling depan even aku dah pelik gila bila tak ada sebuah kereta pun yang park dekat situ . Lorong kedua baru ada banyak kereta yang parking . Bila dah nak masuk entrance student , pak guard bising - bising suruh aku alihkan kereta . Orang dah la lambat . Hampeh punya guard . Aku siap marah - marah lagi dengan guard tu

Dah lah tak faham aku cakap dalam Bahasa Melayu . Nak speaking je , ingat aku ni tengah kelam kabut boleh nak berspeaking semua tu . English pun dapat A je dalam SPM memang hancur la kalau aku speaking . Silap - silap pak guard tu yang mengamuk . But last aku alihkan juga kereta . Walaupun geram tahap puaka tapi disebabkan guard sawi tu makanya aku pun ubah lah . Kalau tak dia tak nak kasi aku masuk . Haihh .

Pukul 11 kelas aku pun habis and aku pun dengan semangat wajanya nak pulang ke rumah untuk mengisi perut yang telah lama berdendang sayang . Dengan laju kaki aku melangkah dan bila nak masuk student park tu baru aku faham kenapa pak guard tak kasi aku parking dekat lorong pertama . Mana tak kasinya kalau lorong pertama tu untuk parking motorsikal sahaja =,

Yang pak guard tu pun satu , kan senang kalau dia cakap lorong pertama khas untuk motorsikal sahaja , tak ada lah aku buang tabiat pergi parking situ . Mana ada beza parking motorsikal dengan kereta sebab student park dia tak siap lagi so tak ada line - line yang membezakannya . Moral value dia , I learn from mistake : P

* P / S : You just know the cover of me not every page I have . 



2 comments:

Anonymous said...

gle cool pak guard p0n speaking =)

Hanis Nasuha said...

Dah Bangla, cakap melayu mana nak faham :)

♥ Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ © 2014 | Best view with Google Chrome ♥